Mette Risager er på turne i New York

Mette Risager klar til at gå i luften i direkte tv på tv-stationen ARISE TV i New York.

Til dagligt dirigerer Mette Risager gospelkorene Emmaus og Nardus, der begge synger i Metodistkirken. I disse dage er Metodistkirken i Odense skiftet ud med Emmanuel Baptist Church i Brooklyn, New York.

Enhver, som interesserer sig for gospelmusik, drømmer sig nogle gange til USA for at opleve en rigtig gospelgudstjeneste i en rigtigt sort kirke. I disse dage er denne drøm gået i opfyldelse for vores dirigent Mette Risager. Hun er sammen med Hans Christian Jochimsen på turné i New York og Philadelphia på USAs østkyst.

I de sorte kirker i USA er gospelmusikken autentisk. Her er det ikke sådan, at det er noget specielt, at der er gospelgudstjeneste. Her er gospelgudstjenesten med alle dens mange udtryk den gængse og helt almindelige gudstjeneste. Det er naturligvis en kæmpe oplevelse for Mette at få lov at opleve og synge i gospelmusikkens hjemland.

Emmanuel Baptist Church er en del af International School of Gospel Music, som den internationale Sommergospel-uge hedder. Manden bag Sommergospel er Hans Christian Jochimsen, som af rigtigt mange i Danmark og endnu flere i Tyskland, er kendt som en meget dygtig sangskriver og komponist. Desuden er han ophavsmand til Opstand Gospel Choir.

Hans Christian Jochimsen og hans sangerteam, som Mette Risager er en del af, er inviteret på turne i USA, for synge ved en lang række koncerter i kirkerne i New York og Philadelphia. Ud over dette deltager de i flere interviews på både tv- og radiostationer i USA. Her interviewes de og synger sammen med folk som Hezekia Walker.

Der er ingen tvivl om at vores gospeldirigent er med til noget helt vildt! Vildt for hende, men også vildt for amerikanerne, for i deres øjne er det utænkeligt at hvide mennesker kan synge gospel.

Vi håber at Mette Risager vender tilbage med noget af den gospelsjæl, som hun uden tvivl møder i New York.