Sociale tilbud fra kirken

JULEHJÆLP
Metodistkirken i Odense uddelte i samarbejde med Metodistkirkens Sociale Arbejde julehjælp i 2023 – fødevarer bestående af et traditionelt dansk julemåltid og lidt ekstra til juledagene. Julehjælpen blev uddelt ved at arrangement i kirken den 21. december.

VINTERHJÆLP
Det lykkedes ekstraordinært at uddele vinterhjælp i februar 2023 til trængte familier. Vi tilbyder IKKE vinterhjælp i 2024.

SOMMER TILBUD
Kirken har tidligere slået dørene op til sommerferie aktiviteter et par dage i skolernes sommerferie. Her var børn og voksne var kreative, havde god tid til leg og fællesskab og nye bekendtskaber. Vi arbejder på lignede arrangement i 2024.
– Til orientering er det ikke muligt for kirken at give øknomisk støtte til ferieophold.

SOCIAL FÆLLESSPISNING
I årets løb er det planen at invitere til social fællesspisning, i et forsøg på at hjælpe familier til at møde andre familier i et netværk. Aftenen har fællesskab som omdrejningspunk, og foruden der serveres lækker mad er der god til samtaler over bordene. Der tilbydes aktiviteter og leg for børnene. Seneste arrangement var i forbindelse med “Danmark spiser sammen”.

FLEKSIBEL FRIVILLIGHED
Et stærkt hold frivillige er involveret i det sociale arbejde,  lige fra koordinering til at pakke og uddele hjælpen – ud fra gældende restriktioner og med omsorg og omtanke.

SAMARBEJDE
Metodistkirken I Odense er stolte af at kunne samarbejde med Metodistkirkens Sociale Arbejde om det lokale arbejde. Læs mere om det landsdækkede sociale arbejde på MSA hjemmeside.