Persondatapolitik for Metodistkirken i Odense

1. HVEM ER ANSVARLIG FOR DINE OPLYSNINGER

Ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger:
Metodistkirken i Odense
Alexandragade 8
5000 Odense C
odense@metodistkirken.dk

2. HVAD BRUGES DINE OPLYSNINGER TIL

Vi behandler dine personlige oplysninger til følgende formål:
For at kunne sende en ugentlig nyhedsmail og særlige indbydelser til arrangementer og begivenheder arrangeret af eller i samarbejde med Metodistkirken i Odense.

3. PÅ HVILKET GRUNDLAG BEHANDLER VI DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER

Vi behandler kun relevante og nødvendige persondata.
Vi vil altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.
Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, behandler vi din e-mailadresse, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

4. HVEM DELER VI DINE OPLYSNINGER MED

Dine personlige data deles ikke med andre parter. Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, så gemmer e-mail tjenesten Mailchimp din e-mailadresse. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.

5. HVORNÅR OVERFØRER VI PERSONDATA TIL ANDRE LANDE UDENFOR EU/EEA

Metodistkirken benytter kun godkendte databehandlere

6. HVOR LÆNGE OPBEVARER VI DINE OPLYSNINGER

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til. Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til behandling af dine data. Og persondata vil altid blive slettet ved anmodning om dette.

7. HVILKE RETTIGHEDER HAR DU

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse, der bruges til at sende dig vores nyhedsbrev og relevante indbydelser, kan det til enhver til ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

Hvis du ønsker at klage over Metodistkirken i Odenses behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00, e-mail:dt@datatilsynet.dk