Et undervisningstilbud i Metodistkirken,

som udruster mennesker til tjeneste for deres næste.

Vejen-paa-vej

Vejen tager sit navn efter “vejens folk”, som de første kristne kaldes i Apostlenes Gerninger.

Dette kursus er for dig, som er kommet i kirken gennem nogen tid. Du har været på kurset “Tag de første skridt.” Måske er du allerede blevet medlem, men det er ikke noget krav at du er det.

Kurset er gratis. Tilmeldinger modtages til Thomas Risager

På kurset kommer vi omkring centrale metodistteologiske begreber som nåde, helliggørelse, dåb, nadver og kirkeforståelse. Vi taler om, hvad der sker, når den første begejstring over at have fundet tro lægger sig. Desuden skal vi sammen læse et evangelium og andre centrale tekster i Bibelen, og vi skal sammen lave og gennemføre en gudstjeneste. Underviserne på dette kursus er kirkens præst Thomas Risager, lægprædikant Helge Munk og andre af kirkens ledere.

Dette kursus udbydes første gang onsdag d. 9. april kl. 19.30-21-15

Der er også undervisning onsdag d. 23. april, onsdag d. 30. april samt onsdag d. 7. maj.

4 undervisningsaftener

1. Introduktion, Præsentation. Mål, Metodismens historie og organisation. Gennemgang af læste bibelstof Mark 1-4

2. Teologi, Nåde, Helliggørelse, Bibelsyn, 4 Grundsten. Gennemgang af læste bibelstof Mark 5-8

3. De almindelige regler, Klassemødet, Hvordan holder man liv i sin tro? Forberedelse af gudstjeneste. Gennemgang af læste bibelstof Mark 9-12