Nu skal vi afsted!

Onsdag d 4. april. er der igen gang i undervisningen på kurset VEJEN.

Under ét hedder hele forløbet VEJEN. Kurset tager sit navn efter “vejens folk” som de første kristne blev kaldt i Apostlenes Gerninger. Navnet symboliserer også, at tro ikke er statisk, men at det er en rejse, som vi alle i tro begiver os ud på.

De to hold indleder og afslutter sammen. Men selve undervisningen holdes adskilt.

Hør mere og tilmeld dig hos Thomas Risager

Tag de første skridt

feature-undervisningDet første kursus er “Vejen – Tag de første skridt”. Dette kursus er for dig, som er ny i kirken. Eller for dig, som ønsker at få de ba­ssale ting og begreber om kristen tro på plads igen.

Her kommer vi omkring de centrale Gudsbegreber som Fader, Søn og Helligånd. Samtidig giver vi en introduktion til Metodistkirkens teologi, og herunder kommer vi naturligvis også ind på forskellene mellem de forskellige kirker i Danmark. Kurset “Tag de første skridt” er en indføring i kristendommen og et godt sted at begynde din rejse på vejen. Undervisningen varetages primært af kirkens præst Thomas Risager.

På vej

feature-undervisningDet andet kursus hedder “Vejen – På vej”.
Dette kursus er for dig, som er kommet i kirken gennem nogen tid. Du har været på kurset “Tag de første skridt.” Måske er du allerede medlem af kirken, men det er ikke noget krav at du er det.
Her kommer vi omkring centrale metodist­teologiske begreber som nåde, helliggørelse, dåb, nadver og kirkeforståelse.
Vi taler om hvad der sker, når den første begej­string over at have fundet troen lægger sig. Desuden skal vi sammen læse et evangelium og andre centrale tekster i Bibelen, og vi skal sammen planlægge og gennemføre en guds­tjeneste. Underviserne på dette kursus er lægprædikant Helge Munk og andre af kirkens ledere.

Vil du vide mere, er du velkommen til at spørge Thomas Risager eller Helge Munk.

Undervisning er vigtigt for alle

I Metodistkirkens forståelse er tro noget, som hele tiden udvikler sig i os. Derfor kan du, selvom du måske har været med i kirken i mange år, stadig have udbytte af at deltage i et kursus. Faktisk vil jeg opfordre dig til det.
Et andet aspekt er, at erfarne medlemmers deltagelse i undervisnings­grupperne er med til at styrke fællesskabet på tværs i vores menighed. Lidt firkantet sagt, så kan andre lære af dig og din måde at udleve din tro på.

Hvis du er ny, så er kurserne en oplagt mulighed for at lære mere om det, som du måske føler, at du oplever, men som du ikke helt kan sætte ord på. Der er ikke knyttet forventninger til, at man efter et kursus tager stil­ling til hverken tro eller medlemsskab af kirken. Det er helt op til dig selv.

Men du skal vide, at dørene er åbne, og du er velkommen, sådan som du nu ønsker at engagere dig.

Vejen er for alle!