Af Thomas Risager:

Mens disse linjer skrives, kan det være svært at forstå, at kirkens sommerpause er overstået. Temomeretet er oppe at kysse de 30 grader. Hvor var den varme i sommers?

Det kan være tungt at finde tilbage til hverdagen med madpakker, sport, kirke og en kalender hvor ikke alle ender når sammen. I disse dage vælter det ind med tilbud om spændende aktiviter, som man kan deltage i.

Metodistkirken syder af liv i disse dage og der er mange gode tilbud – også til dig!

Hver uge er der chancen for at synge gospel. Mandag aften kan du være med i Nardus, som er gospel med krop & sjæl. Her har mere end hundrede sangere lige begyndt den nye sæson sammen med Mette Risager og vores nye dygtige pianist Michael Salling. Der er stadig mulighed for at komme med, så hvis du har en spirende gospelsanger i maven, så kig forbi.

Fra 1. september synger Juniorgospelkoret Young Souls sammen med Rikke Vejs-Petersen og vores dygtige musikkonsulent og pianist Preben Holmberg. Du skal være mellem 9 og 16 år for at synge med. Har du et barn eller barnebarn, som skal have gode musikoplevelser i kirken, så send dem endelig af sted. Der hygges også om de voksne med en kop kaffe under øvelsen.

Om torsdagen er der ca. 50 sangere i vores toptunede Emmaus-
gospelkor. Der er en flok nye sangere, som kom ind i koret ved audition for et par uger siden. Vi glæder os til at møde Emmaus ved gudstjenesterne og rundt omkring i byen. Koret ledes af Mette Risager og akkompagneres af Preben Holmberg. I denne sæson får Emmaus besøg af deres venskabskor fra Göttingen, Tyskland. Så i weekenden 14-16- oktober vil her være masser af gospelmusik.

En onsdag om måneden samles Kirkehøjskolen til en kop kaffe og lidt morgenbrød. Her der mellem 10 og 30 fortrinsvis ældre mennesker som mødes. I denne sæson er der fokus på livshistorier. Der er masser af spændende mennesker i gruppen og du er meget velkommen også.

En tirsdag om måneden er der tre grupper med ca. 10 personer i hver, som samles for at læse Bibelens Romerbrev. Der er også plads til dig. Sidste chance for at komme med i denne omgang er tirsdag d. 6. september kl. 19.30.

En onsdag om måneden kan du komme direkte fra arbejde og få et måltid mad kl. 17.00. Efter maden vil der være program for børnene, mens vi voksne får lidt spændende input, inden aftenen slutter kl. 19.30. Alle er velkomne til Mad & Fællesskab.

Søndag eftermiddag efter gudstjensten er der ekstra gang i den. En gang om måneden mødes kirkens Betweenklub til et spændende program. Er du mellem 10 og 13 år, er du meget velkommen til at tage del i løjerne.

I lighed med tidligere år kører der også VEJEN, som er et undervisningsforløb for mennesker, der er blevet interesset i hvad det med tro og kirke egentlig er for noget. Dette løber af stabelen fem onsdage i efteråret. Hold øje med hjemmesiden for information om dette.  Den tredje del af VEJEN  er også pensum til  kommende ledere og lægprædikanter i kirken. I efteråret begynder det første hold. Der vil være undervisning på onsdage og enkelte lørdag formiddage. Hør mere om dette hos kirkens præst Thomas Risager eller hos lægprædikant Helge Munk.

Hver søndag har vore fri­villige i Børnekirken sammen med Maria Bræstrup Aaskov gjort sig store anstregelser for at udvikle et fedt program for børnene i vores Børnekirke, som finder sted under gudstjenesten. Børnekirken er ikke pasning, men gudstjeneste for børn, hvor man bruge alle sanser og evner. Dine børn er altid meget velkomne til at tage del i Børnekirken. Børnene er altid med de første 15 minutter af gudstjenesten.

Og ja, hver søndag, som regel kl. 10.30, er der guds­tjeneste i Metodistkirken. Siden de første kristnes tid, har man mødtes på opstandelsesdagen for at synge, bede, nyde fællesskabet, dele brødet og forkynde om Jesus, som opstanden. Dette sker også hver søndag her. Måske er det lidt anderledes end man kan forvente. Vi gør meget ud af, at gudstjenesten skal være en afslappet men alligevel højtidelig times tid. Stilen er uformel. Prædiken er altid vævet sammen med vores hverdagsliv. Musikken er fra klaver og det opleves meget givende og levende at være til gudstjeneste i Metodistkirken.

Det korte af det lange er: VELKOMMEN I METODISTKIRKEN!

Jeg glæder mig til at være kirke sammen med dig i efteråret.