Mandag d. 11. december glæder vi os over at kunne byde pastor Amanda Urban velkommen på kontoret.

Der vil være en gudstjeneste i januar, hvor vi byder Amanda Urban ordentlig velkommen.

Amanda er 27 år og kom i sin tid i forbindelse med kirken gennem vores juniorgospelkor. Den slags kan føre til meget. Amanda blev medlem af kirken og hendes familie kan man ofte møde til gudstjeneste og øvelser i Nardus. Amanda har studeret teologi ved Aarhus Universitet og har netop afleveret sit speciale.

Nu er hun klar til at begynde i sin 50% stilling her i Odense og andre 50% i Aarhus Metodistkirken. Det er planen at Amanda flytter ind i “vicevært-lejligheden” i 8B.

Når man skal være præst i Metodistkirken er man ikke færdiguddannet blot fordi man har sit eksamensbevis. Der følger to til fire år, hvor man er ansat på prøve og er under fortsat udannelse. Præstearbejdet er også et “håndværk”, som skal trænes. Derudover skal der fortsat studeres. Her vil emnerne primært være metodist-teoligi indenfor de forskellige genrer af teologien.

Undervejs i alt dette bliver Amanda klar til at blive ordineret ved et landsmøde i fremtiden.

Vi glæder os til at Amanda indgår i præsteteamet og ønsker Guds rige velsignelse over Amanda og os alle sammen.

Thomas Risager, seniorpræst.