I løbet af efteråret har du flere gange kunnet opleve Anders Gustavsen-Sprotte bag tangenterne ved søndagens gudstjeneste, og vi er meget glade for at kunne meddele at Metodistkirken i Odense nu har fastansat Anders som musikkonsulent/pianist.

Anders er vokset op i Baptistkirken, og gospelmusikken har altid fyldt meget i hans liv. Han har gennem årene ledet en lang række gospelkor – senest Ringe kirkes kor.

Med i bagagen har Anders en uddannelse i Almen musikpædagogik fra Det Fynske Musikkonservatorium samt en diplomuddannelse i Kommunikation og relationskompetence. Han har været ansat ved Mgk (konservatorieforberedende kursus) på Fyn og ved Odense musikskole, hvor han har undervist i klaver, rytmisk sammenspil, rytmik, og forskellige kor og ensembler. Han har desuden undervist på forskellige højskoler hver sommer.

Anders har i 11 år arbejdet i en stilling som gospelkonsulent for Baptisternes Børne- og Ungdomsforbund, og har i denne forbindelse tidligere arrangeret Odense gospelfestival som hvert år samlede 350 glade gospelsangere til Odense. I de senere år har Anders været en hyppigt anvendt instruktør på diverse efteruddannelsekurser.

Vi glæder os til at byde Anders velkommen i Metodistkirken!