”Spejder er ikke noget man går til,
det er noget man er.”

Det er noget man ofte hører fra folk, som er spejdere. De siger sådan fordi de mener, at spejder er en livsstil.

Som spejder lærer du en masse ting om dig selv og om livet udenfor i naturen. Hos spejderne er du en del af et fællesskab, hvor du får venner for livet gennem grin og samarbejde.

Du vil få mulighed for at udvikle dig gennem sjove og udfordrende akti­viteter mens du lærer om naturen og hvordan du skal passe på den.

Du kommer desuden til at opleve gode venskaber, et ansvar for fællesskabet og at andres meninger respekteres. Vi lærer ved at lege, så det er altid sjovt at være med.

Spejder i Odense

Metodistkirkens Spejdere i Odense har eksisteret i mange år, men der har de seneste år ikke været meget liv i det.

Det laver vi om på nu ved at starte op igen for børn fra 4. klasse og opefter.

Vi skal i løbet af efteråret 2017 lege og lære gennem en masse sjove spejder-oplevelser.

Vi kommer til at bruge masser af tid udenfor, for at lære om friluftslivet i naturen. Vi kommer til at arbejde med en masse spændende spejderfærdigheder og sammen opbygge et fællesskab som bygger på gode venskaber.

Hvem

4. klasse og opefter (udgangspunktet er målgruppen der deltager i between klubben)

Anna Digebjerg og Emil Marqversen står i spidsen, og de bakkes op af en flok øvrige medarbejdere, som I kommer til at hilse på de enkelte søndage!

Hvor

Udgangspunktet er det offentlige grønne område bag kirken – og af og til går turen ud i byens rum. Under kirken er der også en kælder, som faktisk rummer et gammelt spejderlokale – det skal sikkert også udforskes… Medbring fornuftigt tøj i forhold til vejret og gode sko.

Hvornår

Fire søndage i efteråret i forlængelse af gudstjenesten – vi begynder med at spise madpakker!

27. august kl. 12.00-15.00

24. september kl. 12.00-15.00

8. oktober obs. kl. 16.00-19.00
(pga. aften gudstjeneste)

12. november kl. 12.00-15.00

Det er ikke et must at deltage alle søndagene.

Noget for dig?

– Kom som du er, og giv det en chance!

Dette efterår koster det ikke et særskilt kontingent – men er et forsøg i
Betweenklubbens regi.

For mere info, kontakt: