På Rigshospitalet er der en kirke, og i kirken ligger en gæstebog. I den kan alle skrive en hilsen eller nogle overvejelser. Syge, pårørende og besøgende.

En af præsterne på Rigshospitalet, Lotte Blicher Mørk har sammen med religionssociolog Maibritt Normann Nielsen redigeret en bog, hvis udgangspunkt er gæstebogen og de mange overvejelser om tro og tvivl, som er i den.

Citaterne fra gæstebogen er meget bevægende og tankevækkende. Det er en virkelighed, de fleste, der har været ramt af sygdom – som syg eller som pårørende – kan nikke genkendende til. Når døden kommer nær, fremkalder det overvejelser om livets mening. Du kan læse nogle af citaterne i denne artikel fra Kristeligt dagblad

Ved Mad og Fællesskab onsdag den 14. september vil Lotte Blicher Mørk tale om Kirke på kanten, om tro, mening og mangel på samme og dermed lægge op til samtale med de fremmødte.

Læs mere om Mad og fællesskab her

Tilmelding på email: madogfaellesskab@gmail.com