Gudstjenesten på søndag fokuserer på Jesu sidste bøn. På dette tidspunkt i historien ved Jesus godt, hvad der venter ham, og man kunne så tro, at han bad Gud om at måtte slippe for døden på korset.

Men nej, hans bøn fokuserer i stedet på os. Han beder om, at den kærlighed, han viser, må skabe fællesskab, enhed og tro mellem mennesker.

I en meget polariseret verden er den bøn om enhed måske mere aktuel end nogensinde før?

Ved gudstjenesten er der nadver, og vi har den glæde at skulle døbe Maiken og Søren Lund Rasmussens lille dreng. Thomas Risager taler, og Anders Gustavsen-Sprotte og kirkens sangerteam er klar med musikken.

Der er også Børnekirke for alle børn, og Børnekirken starter det nye tema “Kan man gå på vandet?”. Mon de får våde fødder?