Jeg indrømmer det blankt. Jeg bruger selfie-funktionen på min telefon rigtigt meget. Et billede af mig på et eller andet cool sted er ligesom beviset på, at jeg HAR været der.
Aldrig før har vi sat os selv så meget i scene og i centrum, som vi gør i disse år.
Da Jesus havde talt i Synagogen i Nazareth, blev folk så oprørte over ham og hans budskab, at de forsøgte at slå ham ihjel. Han sagde – provokerende nok – at alle de gode løfter i første omgang vil komme til dem, som intet har. Dem som lider. Dem som ingen regner for noget. Alle vi, som har travlt med at tage selfier, opdager slet ikke, hvad der sker omkring os, for vi er ikke selv i fokus.

Måske skulle man prøve at kigge op og se ud?

Ved gudstjenesten er der dåb, Børnekirke og gospelkoret Emmaus synger. Du er inviteret til en fest i Metodistkirken på søndag kl. 10.30.

(Det er lille Astrid, datter af Ida Frank og Bo Christiansen, der skal døbes)

Velkommen til gudstjeneste med barnedåb.