Velkommen til gudstjeneste med nadver.

Gudstjenesten indledes med Tøsedanz, og der er fantastisk sang og musik med Benedikte Kraul, Søren Jantzen og Preben Holmberg.

Thomas Risager fortsætter den nye prædikenserie: “Hvad sagde han?” Denne søndag ser vi på omstændighederne omkring Jesu død på korset og ikke mindst hans opstandelse.

Gennem de seneste uger har der i folkekirken været meget snak om opstandelsen, da en af kendte folkekirkepræster kom med nogle ret vævende udtalelser om opstandelsen. Det har medført, at han skal møde til samtaler hos sin biskop og med en professor i teologi. Opstandelsen er svær at forstå, men i kirken er det tilladt at tro, også på det som kan være vanskeligt at forstå. Ikke destomindre er opstandelsen fundamentet for Jesu betydning – også for mennesker i dag. Hør mere på søndag, hvor du kan opleve en højtidelig, afslappet og hjertevarm gudstjeneste i Metodistkirken.