sundhedsklinikken2014

Julekollekt til verdens fattige

Som altid indsamles der ved gudstjenesten juleaftensdag i alle landets Metodistkirker en kollekt til verdens fattigste.

I år fortsætter vi med at støtte sundhedsklinikken i Mulungwishi. Klinikkens læge Alain har en drøm om en operationsafdeling, med venteværelse, operationsstue, forrum med vask og omklædning, 3 stuer til patienterne og depot og observationsrum. Alain drømmer ikke kun om bedre forhold – han og klinikkens personale gør også selv så meget de kan. Hver måned når der er penge til overs, bygger de på det nye afsnit. I 2013 var fundamentet færdigt og murene halvvejs oppe. Nu i 2014 er murene færdige, gulvet er støbt, og der er, med støtte fra USA, lagt tag på. Det næste, de skal i gang med, er at sætte vinduer og døre i. Bak op om dette lokale initiativ – i første omgang med vinduer og døre – men videre frem til en ny operationsafdeling og markant bedre behandlingsmuligheder for de syge i Mulungwishi og lokalområdet.

Kommer du ikke i kirke juleaften, kan du sende et beløb til menighedens bankkonto 0996-9020108735 mærket ”Julekollekt til Congo”.