school of congregational development

Næste weekend den 10.-13- oktober afholder Metodistkirken i hele norden en stor konference for om menighedsudvikling.

Her vil næsten 300 mennesker, deraf 8 her fra kirken i Odense, få inspiration til at plante nye menig­heder eller puste liv i den gamle menighed.  Der er samlet en række inspirerende ledere og undervisere, der selv har været med til at skabe udvikling og forandring, så nye mennesker er kommet til tro og lokale kirker er begyndt at vokse. Disse mennesker brænder for at dele ud af deres erfaringer.

Hovedtaleren er Mike Slaugther, Chief Dreamer og menighedsforstander i den meget progressive kirke i Ginghamsburg, Ohio.
Mike er kendt for at have ledt sin kirke til en utrolig vækst over de seneste årtier, men endnu mere for at være stærkt engageret i bekæmpelse af fattigdom, bl.a. i Dafur, Afrika. Mikes menighed arbejder i dag målrettet med at hjælpe andre kirker med at udvikle sig.

Vores egen præst Thomas Risager leder et undervisningsspor om kirken og de 20-40 årige – sammen med Markus Olson, der er gadepræst i Gøteborg.

Vi glæder os til at få deltagerne hjem fyldt af ny inspiration!