Fra www.metodistkirken.dk

3852da5e17

Foto: Øyistein Olsen

Metodistkirkens biskopsråd har været samlet i Berlin i begyndelse af maj. Her deltager biskopperne fra hele The United Methodist Church verden over. D. 2. maj blev en ny leder valgt for biskopsrådet samt ledere af metodistkirkens vigtigste råd og udvalg på verdensplan.

Biskop for Norden og Baltikum, Christian Alsted, blev valgt som leder af The Connectional Table. Han begynder en fire års periode som leder i 2016.

The Connectional Table har ansvaret for at varetage og videreudvikle kirkens vision. Rådet har det overordnede ansvar for alle råd og udvalg i kirken. Den fordeler og prioriterer kirkens resourcer i samarbejde med biskopsrådet efter de retningslinjer, som bliver givet af Generalkonferencen, kirkens samlede beslutningsorgan.

Ledelsen af The Connectional Table er et af de vigtigste hverv i Metodistkirken.

Christian Alsted ønskes tillykke med valget!