Kærlighedsspringet

På søndag får vi besøg af pensioneret præst Finn Uth fra København, som sammen med Helge Munk vil holde gudstjeneste med os og fortsætte temaet “Med kærlig hilsen”.

(Tidligere har vi annonceret at det var Ove Sørensen fra Århus der besøgte os, men han er i mellemtiden desværre blevet sygemeldt)

Finn Uth siger således om Gudstjensten:

“Hvordan kan du tillade dig at gøre dette, når du er kristen?!”
– er et forarget spørgsmål, man kan blive mødt med, når nogle undrer sig over ens meninger eller ens opførsel.

Når spørgsmålet stilles, er det så fordi, man i almindelighed ikke forstår hvad kristendom er? – eller er det fordi, man som kristen giver et dårligt vidnesbyrd?

Smiler den kristne mere – taler den troende pænere – undlader kirkegængeren dårlige vittigheder?

Den etiske fordring over for kristne kommer måske af, at kirkens budskab er så meget anderledes, end hvad der ellers findes af budskaber i verden, så vi nogle gange selv har svært ved at fatte det.

Søndagens prædiken vover kærlighedspringet ind i dagliglivet og ud i Guds store åndelige virkelighed – på én gang.”

Preben Holmberg og kirkens sangerteam sørger for musikken, der er Børnekirke for alle der har lyst, og efter gudstjenesten giver vi en kop kaffe.

Velkommen til Gudstjeneste på søndag kl. 10:30!