Hvem betaler?

Metodistkirken er en frikirke, og det er derfor medlemmerne selv, der betaler for alt, hvad der foregår.
Medlemmer af en frikirke betaler ikke kirkeskat. Til gengæld får kirken ingen økonomisk støtte fra staten. Det vil sige, at vi har ikke en præst, hvis der ikke er nogen, der betaler hans løn. Og mange aktiviteter lader sig ikke gøre, hvis der ikke er nogen, der bidrager med støtte dertil. Vi deles med andre om at løfte det økonomiske behov – vær med til det!

Hvad koster det?

I kirken er det sådan, at man ofrer efter evne. Nogle tjener mere end andre, og det er naturligt, at de derfor giver mere. At give menighedsbidrag er et offer. Det ligger i ordet, at man ikke kan give et offer, uden at det kan mærkes. Uanset hvor meget eller hvor lidt vi kan ofre, så kan vi vi alle være med. Og vi bør alle være med!

Hvor meget man skal man så give i kirkebidrag? Det er vanskeligt at svare på, fordi vi har så forskellige forudsætninger, og derfor vil det rimelige krav være forskelligt fra person til person. Som udgangspunkt vil vi foreslå, at hvert medlem med en “normal økonomi” bidrager med 8000 kr. pr år: Har du meget, betaler du mere, Og har du mindre, betaler du mindre.

Eksempler på udregninger ved en almindelig løn på kr. 300.000 om året giver de forskellige procentsatser disse månedlige beløb, som der altså ikke betales skat af:

6% er 1500 kr. om måneden

5% er 1250 kr. om måneden

4 % er 1000 kr. om måneden

3 % er 750 kr. om måneden

2,5 % er 625 kr. om måneden

2 % er 500 kr. om måneden.

Bidrag til Metodistkirken (op til 17.000,- årligt) kan trækkes fra i skat, og kassereren hjælper dig med at holde styr på, hvor meget du har indbetalt.

Find kirkens reg. og kontonr. samt MobilePay under kontaktoplysninger.