Biskop Christian Alsted prædiker til gudstjeneste på Metodistkirkens generalkonference i maj 2016.

På søndag kl. 10.30 er der som sædvanligt gudstjeneste i Metodistkirken, men der sker lidt ekstra. (Egentlig ikke så udsædvanligt!!)

Gudstjenesten er planlagt af kirkens præst Thomas Risager og biskop Christian Alsted. Det bliver biskop Christian, som taler. Han siger om talen og ideen bag gudstjenesten:

“Livet er en holdsport
Ingen af os kommer igennem livet alene. VI behøver andre for at opleve kærlighed, venskab, familie, sorg og lykke – sådan er vi designet og sådan fungerer vi. Både når livet er godt,  og det virkelig brænder på, har vi brug for en ved siden af.”

Der er, som altid god musik. Ved klaveret finder vi Preben Holmberg, der sørger for al musikken. Desuden medvirker kirkens sangerteam, som denne søndag består af Rikke Richardt Vejs-Petersen, Rikke Roland Honoré samt Maria Hollænder.

Kom og vær med til en god gudstjeneste. Du er med til at skabe den, ved at være med!

Under kaffen kan du hilse på Metodistkirkens leder for al kirkens virksomhed i Norden & Baltikum.