Pinsedag er dagen, hvor vi fokuserer på, at Helligånden faldt over disciplene, som gemte sig i Jerusalem.

Det er den begivenhed, som åbner kristendommen op, så den i stedet for at ende som en nyreligiøs sekt indenfor Jødedommen i dag er en global tro på en god og en kærlighed Gud, som vil mennesker som du og jeg. Jeg håber virkelig, at vi er fulde af lige præcis den ånd, som faldt i pinsen.

Thomas Risager deler pinsens budskab, og Michael Salling og Gospelkoret Emmaus sørger for musikken. Ved gudstjenesten er der er både medlemsoptagelse og barnedåb, idet vi skal optage Amanda Urban i menighedens fællesskab, og døbe Rikke Vejs-Petersens og Jose Campos’ lille dreng.

Der er selvfølgelig også Børnekirke for alle børn, og Børnekirken fortsætter temaet “Kan man gå på vandet?”.