Kære alle i og omkring Odense Metodistkirke.

Corona-viruset er kommet til Danmark og ligesom resten af landet, skal vi også forholde os til konsekvenserne af det.

Derfor skal vi holde sammen ved at holde afstand.

Statsministeren opfordrer direkte til, at alle trossamfund indstiller gudstjenester og andre aktiviteter. Dette er en vigtig indsats for at hindre en så hurtig spredning af smitte, at vort sundhedsvæsen ikke kan følge med.

Metodistkirken i Odense skal naturligvis følge de anvisninger, som myndighederne giver. Derfor er alle gudstjenester, møder og aktiviteter aflyst indtil videre.

Selvom vi nu lukker ned for alle samlinger, hvor vi mødes ansigt til ansigt, arbejder vi i kirken videre. Kirkens præster er tilgængelige på mail, telefon og sociale medier, som vi plejer.

Vi vil afvikle “mini-gudstjeneste” online hver søndag i kirketiden. Der komme mere information herom på hjemmesiden og de sociale medier.

Lad os passe godt på hinanden ved at holde afstand i den kommende tid og lad os løfte hele situationen op i bøn.

Her finder du brev fra kirkens biskop og distriktsforstandere med detaljer om, hvordan Metodistkirken fungerer i den kommende tid.

Meddelelse til præster og menigheder vedr Corona virus 200312

Bedste hilsener

Thomas Risager

Seniorpræst