Kirke i børnehøjde

Børn er meget velkomne i Metodistkirken i Odense! Vi ønsker at være en kirke, hvor børnene tager forældrene med, fordi de elsker at være her. (Næsten) hver søndag er der derfor børnehjørne i den første del af gudstjenesten, hvorefter alle børn, der har lyst, har mulighed for at følge med i Børnekirken på 3. sal. Forældre er naturligvis også velkomne til at gå med.

Hvad er Børnekirke?

Børnekirke er kirke i børnehøjde. Her er plads til oplevelse og bevægelse. I Børnekirken er der gerne to unge/voksne, der har planlagt aktiviteter for børnene. men Børnekirken er dog ikke et pædagogisk tilbud i stil med det, daginstitutioner tilbyder. Er dit barn ikke helt trygt ved eller stort nok til at gå med op alene, opfordrer vi jer som forældre til at være med til Børnekirke.

Et par gange om året står Børnekirken for at arrangere hele Gudstjenesten, som så i højere grad end ellers forgår på de mindstes præmisser.

Børnekufferter og legehjørne

På kirketorvet er der et hjørne med forskelligt legetøj og tegnegrej. Derudover har vi små kufferter stående med forskellige ting til børn. I er meget velkomne til at sidde i legehjørnet under gudstjenesten eller tage en kuffert med ind i kirkerummet og gå på opdagelse i den. Bare husk at pakke sammen og stille den tilbage, når I er færdige med at bruge den.

Klub Børnekirke

Kirkens børnearbejde er organiseret som en forening – fordi det giver muligheder! Børnekirken er en del af den store paraplyorganisation MBUF (Metodistkirkens Børne- og UngdomsForening), som hjælper til en god kultur for både børnene og de frivillige. Børnene meldes ind med forældrenes accept, og børn er naturligvis velkomne i Børnekirke om søndagen, selv om de ikke er medlemmer af foreningen. Vi håber altid, at så mange som muligt støtter op om Børnekirkens arbejde ved at melde sig ind. Det halvårlige kontingent på 150 kr er en hjælp til børnekirkens aktiviteter og drift. Med andre ord: Det går til limstifte, karton og saftevand! Desuden giver kontingentet os mulighed for at søge den lokale kommune om tilskud. Kontingentet opkræves via faktura, som fremsendes via mail – pengene går til Børnekirken i Odense Metodistkirke! I Odense bliver foreningens medlemmer automatisk en del af Klub Børnekirke.

Bliv frivillig i Børnekirken

Børnekirken kan altid bruge ekstra hænder, så hvis du elsker børn og har lyst til at bruge tid sammen med dem, så skulle du overveje at blive frivillig i Børnekirken. Du binder dig til at tage en søndag formiddag om måneden, hvor du sammen med en anden ung/voksen underviser og hygger med børnene ud fra udleveret materiale. Derudover forventes du at deltage i planlægnings- og inspirationsmøder et par gange om året sammen med et velfungerende børnekirke-team.